Laman

my blog...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Rabu, 19 Januari 2011

Pasrah...

            Tika adah meneruskan hidup adah..tika itu juga adah menipu diri adah...agar lupakan segalanya...adah fikir adah bisa melupakan segalanya..namun,adah tidak bisa meneruskannya..tp kerana dia adah sanggup lupakan segalanya demi keluarga nya yang tercinta..adah harap pengorbanan adah ini memberi kekuatan untuk aku teruskan hidup adah dan berjaya dalam apa yang adah cita-citakan...seringkali adah tersungkur namun adah mampu bangkit kembali..semuanya kerana mak dan abah yang tersayang...cinta adah pada kedua ibubapa adah melebihi segalanya...setiap kali memikirkan mak dengan abah, adah sering menangis..terkenang betapa susahnya mak dengan abah membesar dan mendidik adah..tidak akan adah dapat segalanya..terima kasih mak..abah...terima kasih kerana mendidik diri ini hingga menjadi insan yang berguna dan berilmu...rindunya pada mak dan abah serta adik-adik...rindu sangat..semoga mak dan abah dan adik-adik mendapat rahmat dan perlindunganNya...doa de sentiasa bersama kalian...salam sayang ,rindu peluk dr de...


keluarga yang tercinta...


mak dan adik2 ku..

adik bongsuku...
gelagat adik-adikku...
diri ini...

Rabu, 05 Januari 2011

kasih sayang

    Hari ini adah terdetik tuk mengarang..dah lama tak mengarang...sebuk dengan pengajian..alhamdulillah..ada sedikit ruang untuk adah mengarang..hidup ini ibarat roda..ada waktu kita di atas..ada waktu kita di bawah..ada masa kita ketawa..ada masa kita menangis...namun..itulah lumrah hidup kita didunia..banyak diuji dan diduga...

   Begitu juga dengan kasih...bila kita cakap kita kasih dan sayang kita pada seseorang, adakah kita sedar yang kasih dan sayang kita sepatutnya adalah kerana Allah???..ketika kita diuji dengan cinta kita yang mendalam pada seseorang..sedar kah kita adakah cinta itu kita bawa keranaNya????..kadang-kadang kita leka dengan dunia cinta kita..sampai kita lupa Allah lah yang menganugerahkan rasa cinta tu...adah selalu tanya diri adah..adakah aku cintakan dia kerana Allah???adakah aku kasihkan dia keranaMu ya Allah???..satu ketika ketika adah kehilangan dia..baru adah sedar yang cinta Allah itu lebih indah dari segalanya..smpai saat ini dalam doa adah hanya ada...Ya Allah..aku serahkan cintaku padaMu...aku serahakn kasih sayang,jiwa dan ragaku padaMu...aku hanya ingin cintaMu..ku ingin cintaMu sebelum ku temui cintaku pada manusia..

    Alhamdulillah..setelah adah serahkan cinta adah pada Allah..hati adah tenang..tiada lagi kesedihan kerana cinta manusia...firman Allah yang bermaksud :


  Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (surga).(3:14)

Katakanlah: “Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.” Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.(3:31)

   Jadi fkirkan lah wahai temanku...adakah cinta kita itu kerana Allah..bila kita cintakan orang yang kita cintai kerana Allah..kita tidakkan sedih bila kita kehilangan dia sebab kita tahu Allah lebih tahu apa yang terbaik buat kita..bila kita redha apa yang Allah berikan pada kita...kita akan redha dengan apa yang terjadi pada diri kita..

    wahai teman adah...ingatlah...apa pun yang terjadi pada kita..redha lah..itu yang penting..bila kita redha..kita akan tenang..bila kita sedih..serahkan segalanya pada Allah...insyllah..kita kan rasa ketenangan dalam diri kita..pastu kita tawakal..sabarlah...Allah tahu apa yang kita lalui dan rasakan...

Hanya ini je yang adah boleh coretkan buat masa ni...
firman Allah yang bermaksud :

  Yang demikian itu disebabkan karena sesungguhnya mereka mencintai kehidupan di dunia lebih dari akhirat, dan bahwasanya Allah tiada memberi petunjuk kepada kaum yang kafir.(16:107)

Dan ketahuilah olehmu bahwa di kalangan kamu ada Rasulullah. Kalau ia menuruti (kemauan) kamu dalam beberapa urusan benar-benarlah kamu akan mendapat kesusahan tetapi Allah menjadikan kamu cinta kepada keimanan dan menjadikan iman itu indah dalam hatimu serta menjadikan kamu benci kepada kekafiran, kefasikan dan kedurhakaan. Mereka itulah orang-orang yang mengikuti jalan yang lurus,(49:7)

WAALLAHUA'LAM...

cintaku pada anak kecil...