Halaman

my blog...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sabtu, 19 Maret 2011

Redha...

           Alhamdulillah..hari ini...adah punya kesempatan untuk menulis dan menarang di blog ni...sudah lama rasanya tidak berkongsi dengan sahabat ilmu-ilmu Allah...atau berkongsi suka duka dengan kalian...kesibukan diruang kuliyyah dan masa ketika belajar memaksakn dri untuk berhenti sebentar untuk mengarang atau berkonsgsi....hari ni dengan rahmat dan kasih sayang Allah serta keizinan dariNya,dapat juga ruang untuk menulis...
sahabat2ku...
           Tika kita diuji oleh Allah, dan dalam ujian itu kesabran kita teruji...hati kita diduga...dan hingga menitiskan airmata kita...jangan putus asa sahabtku,jangan mengalah dengan ujian tersebut...Allah tidak akan mnguji kita luar dari kemampuan kita...Allah tahu tahap kemampuan kita menghadapi sesuatu pekara...sabar la sahabatku...mengadulah pada Allah...menangis lah pada Allah...mohonlah pertolonganNya..bangunlah di malam hari...memohon pertlongan dan bantuan dari Allah..Insyllah urusan kita akan dipermudahkan olehNya..

          wahai sahabatku...jangan kita bangga dengan kelebihan diri kita..jangan kita riak dengan apa yang kita ada...jangan kita terlalu gembira dengan harta atau pengaruh yang kita miliki..Ingatlah segalanya milik Allah...bila-bila pun Dia boleh ambil yang sememangnya milik Dia...hiduplah dengan sifat sederhana....Insyllah,Allah akan pndang kita dengan kasih sayangnya...jangan sombong dan jangan angkuh...amalkan Ilmu yang kita pelajari...agar Ilmu itu bermanfaat pada diri kita dan orang lain...Insyllah..

sahabatku...ini doa tika kita kesusahan..

لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِين

Maksudnya : "Sesungguhnya tiada Tuhan (yang dapat menolong) melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah daku)! Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri"
(Al-Anbiya' : 87)

sekian saja dari adah...wallahu'alam



Tidak ada komentar:

Posting Komentar