Halaman

my blog...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Minggu, 29 Januari 2012

KHAS BUAT SAHABAT--SAHABATKU...

            Entry kali ni adah buat khusus untuk sahabat-sahabat adah yang sudah mendirikan rumah tangga..maaf dipinta kerana tak sempat hadir ke majlis bahagia kalian, doaku adalah mendoakan kebahagiaan korang dunia dan akhirat dan semoga Allah memberi rahmat dan keberkatan buat keluarga yang baru korang bina..nak tunggu majlis aku lambat lagikan..pe2 pun tahniah buat kalian..akhirnya kalian dah ada pedamping dan keluarga yang boleh menjaga korang kan...doakan aku pulak ye...and kt cni aku mempamerkan pic2 nikah korang,maaf la aku curi dan amik senyap2..hehe...

aku mulakan dengan syu..sahabat yang sgt aku sayangi,,,aku xde pic nikah die..aku hanya ada pic tunang die...maaf ye syu..nnt aku cari pic nkah ko ye...


pic ni aku amik time tunang die sebelum aku berangkat ke banda aceh, tunang je aku sempat p,maaf banyak2 ye syu...sekarang pun alhamdulillah syu dah ada anak yang tercinta,penawar hati,cinta hati...ape ek anak die..aku lupe la..huhu...semoga anak tu menjadi anak solehah dan mujahidah ISLAM..dan aku doakan ko dan suami bahagia bersama permata hati..amin..

dan yang ke 2 aku ucapkan tahniah dan BARAKALLAHULAHUMA buat sahabat aku siti syuhada atau dikenali dengan BEAR BERWANG...huhu,.btul ke ape yg aku eja ni bear??..hehe..nikah gak ko kan..suke aku tgk ko dah bahagia,berseri2 aku tengok ko..maafkan aku ye xdapat hadir...


cantik kawan aku ni..sama cantik sama padan...semoga sentiasa bahagia bear..koranglah pasangan yang paling sempoi aku pernah tengok...hehe...semoga ko dapat permata hati cepat2..hehe...penyeri hidup ko ngn suami ko..amin..

dan seterusnya buat sahabatku SITI NURUL BAYA..yang biasa orang paggil baya..waaa geng2 korang ni memang jenis pakat nikah cepat ye..hehe...tahniah baya...maaf ye xdapat dtg...jauh sangat..tapi doaku sntiasa bersama korang...


bagai pinang dibelah dua...sama padan,tersenyum je baya...nampak kebahagiaan diwajah ko..semoga rumahtngga yang dibina kekal hingga ke syurga..amin...

hikhikhik...yang seterusnya SUHANA..yang biasa aku pggil su..su ni pendiam je dlu kat sekolah menengah..hehe..akhirnye nikah dan bahagia dengan suami..maaf su aku xdapat hadir dihari bahgia su..huhu..



simple tapi cantik...suke aku tengok...tahniah su...semoga anak2 su nanti mudah senyum mcm su..dan lembut mcm ibunya...BARAKALLAHULAHUMA..

next...hehe..mcm kt kaunter pertanyaan plakkan..hehe..yang ni aku memang xdapat jemputan sebab lost contact..tau2 die nak kwen dah..huhu....tapi aku msih ingat orangnye..walaupun sek sme2 jap je...NOR HAYATI.. eh betul ke.. hehe..sori yati kalu salah eja.. hehe.. dah xingt.. tahniah yati... BARAKALLAHULAHUMA..


anteknye..(nada dak kcik yang kagum)..manis...semoga yati dan suami bahagia dan menjadikan keluarga yati sebagai tongak kelahiran mujahid dan mujahidah ISLAM sekaligus sebagai jundullah...amin...:-)

hmm..dan last buat sahabatku di ulu dong..manis dan murah senyuman...NUR HIDAYAH..yang kami biasa panggil dayah..nikah dengan kwan aku satu kolej dulu...FIRDAUS..atau daus..tahniah dan barakallahulahuma..dua2 adalah sahabt aku..semoga bahagia selalu..


cantik dayah..tahniah sekali lagi..semoga k0rang bahagia dan sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah..lahirkan anak2 yang soleh dan solehah...amin..

adeh...masih ramai lagi yang aku xdapat nak tuliskan dalam entri ni..setakat yang ada je..yang xde aku akan cube cari dan mntax kat kawan2 pic2 korang...aku ada advise buat korang..dalam Islam kn kata ADDINNU NASIHAH..agama adalah nasihat..bukan kerana aku ni xpernah buat salah..tapi same2 untuk peringatan..nanti aku nikah korang kene nasihatkan aku tau..sbb korang lebih berpengalaman..hehe..

buat si isteri..

jadilah penawar hati suamimu,
penyembuh luka, penawar duka..
jangan kau tagihkan kesetiaan..
karena dia bukan milikmu selamanya..
dia adalah milik penciptamu dan dia adalah sebahagian tentera Allah..

duhai isteri,
taatilah suamimu selepas kau taati Allah dan Rasulmu..
jadilah isteri yang membahagiakan suamimu,
jdilah isteri yang solehah...
janganlah membawa dia ke api neraka..

duhai Isteri,
jagalah pakaianmu..
jagalah auratmu..
tutupilah tubuhmu..dari dilihat lelaki ajnabi..
jangan kau balut auratmu..tapi tutupi dengan sempurna seperti yang dituntut dalam AL-Quran dan Sunnah Rasulmu,
Jagalah maruahmu,dan juga maruah suamimu...
jadikanlah dirimu sebagai cermin buat permata hati kalian berdua..

duhai isteri,
sangat besar perananmu,
jangan engaku memisahkan hubungan antara ibu dan anak,
iaitu suami dan ibunya..
besar dosanya..karena suamimu perlu berbakti kepada kedua orangtuanya hingga akhir hayatnya,
hormatilah ibu dan ayah keduamu(mertua) karena mereka adalah ibu dan ayah selepas ibu dan ayah kandungmu..
jalanilah tanggungjwab sebaik mungkin,..

duhai isteri,
ingatlah,seorang wanita mudah memasuki syurga 
dan mudah memasuki neraka..pilih lah..pilihan ada ditanganmu..

huhu...tu je la nasihat aku buat korang..insyllah pas ni ada lak entri buat aju,suha, anum..hehe..trima ksih kwan2..nanti nikah aku jangan xdatang plak..huhu..jangan boikot tau!!..xbaikk..hehe..

Khas dari aku,
NURUL SA'ADAH..
12.41 tgah  hari..
Banda Aceh,Indonesia..

1 komentar:

  1. lepas nih buat lah entri pasal kawan2 yg baik hati pulak..nak guna name aku byk2 pom takpe dlm entri tuh...hehehe...tahniah geng2 SMAD yg dah kawen! may ALLAH bless all of u....:D

    BalasHapus